BLOG

BLOG

Empty article - Subtitle

Om virkeligheden og pædagogikken

Hvad sker der, når regnearket tager over?

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Hvordan kan det være, at vi på så kort tid har kappet så mange bånd til en smuk, oplysningsfilosofisk tradition i uddannelsespolitikken? Hvordan kan det være, at vi i forsøget på at håndtere nogle observerede dårligdomme også ødelægger alt, hvad der fungerede? Hvad er det, der får ellers venlige mennesker til at reducere sig selv og andre til tal i diverse opgørelser og ranglister? Gives der en god forklaring? Det tror jeg egentlig ikke, men jeg har forsøgt at indfange et lignende forløb i en artikel om pædagogik og tænkning, oprindeligt publiceret i Friskolebladet: http://www.friskolebladet.dk/pdfer/2013/14b12-4.pdf

Powered by Labrador CMS