Blog

Åben lektion

Didaktisk videndeling i praksis - kom og vær med

Publiceret Senest opdateret

Jacob Bahn

Tilføj beskrivelse

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Igen i år får vi besøg fra Japan og får dermed mulighed for at invitere til en åben lektion med en af Japans dygtigste lærere.

Jeg skrev om åbne lektioner i forbindelse med sidste års invitation: http://www.folkeskolen.dk/573884/invitation-til-aaben-lektion

Folkeskolen skrev om sidste års arrangement her: http://www.folkeskolen.dk/575682/aaben-lektion-inviterer-til-videndeling-i-matematik

I samarbejde med Medieskolen i Lyngby, har vi lavet en video af sidste års åbne lektion med Tanaka: http://www.bazooka.dk/produktioner/film/tanaka-p%C3%A5-hummelftoftskolen

Åbne lektioner kendes fra den japanske lektionsstudiekultur, og er et effektivt format til deling af viden. Arrangementet er en unik mulighed for at stifte eller udddybe sit bekendtskab med nogle af de centrale strukturer, der har gjort japanske lærere og elever så dygtige.

Arrangementet er en del af en større indsats i Lyngby-Taarbæk Kommune, hvor man arbejder på finde og udvikle metoder og formater til didaktisk vidensudvikling og -deling.

Jeg har uploadet en invitation med program, og man kan tilmelde sig her: http://www.ind.ku.dk/lektionsstudier/tilmelding10-10-2016/