Sponseret indhold
Sponseret indhold: Alle begyndelser er svære, også skolestarten.
- En blog om trivsel i klassen.
Vi kender alle den ambivalente følelse i maven, når man starter på noget nyt sammen med andre mennesker. Uanset om det er nyt arbejde, ny hobby eller ny skolestart, er det, for de fleste, næsten altid forbundet med en blandet følelse af glæde, tvivl og frygt. Glæden over den nye start bliver nemlig hurtigt udfordret af de evigt presserende spørgsmål:
Hvad nu hvis jeg ikke passer ind? Hvad nu hvis jeg ikke er god nok?
Det husker jeg i hvert fald fyldte meget for mig, da jeg selv flyttede skole i 5. klasse og skulle starte på Johannesskolen som den nye i klassen.
Fokus på trivsel
Dengang for 20 år siden fyldte trivsel i klasseværelset ikke så meget på skemaet, men i dag er der heldigvis både mere fokus og viden om, hvad der øger trivslen i klasseværelset. Flere studier viser, at fysisk aktivitet styrker de sociale fællesskaber og lægger grobund for nye relationer, samt et styrket sammenhold i klassen. Når jeg husker tilbage, var det faktisk også sjovest at gå i skole de dage, hvor vi lavede uvant fysisk aktivitet og kom hinanden ved på en anderledes måde.
Det oplever jeg også i min dagligdag i GoMonkey, hvor vi ofte har besøg af skoleklasser og institutioner. Her bruger vi udendørs træklatring og udfordringer til at styrke sammenholdet i klassen. Det er utrolig givende at se, hvordan børnene hjælper hinanden på kryds og tværs, og lærerne kan til tider ikke tro deres egne øjne, når to som ellers aldrig snakker sammen, pludselig er bedste venner.
Hør hvad Jonas, lærer på Gladsaxe Sports College, siger om hans tur i GoMonkey:
For at kunne give denne trivselsdag til så mange elever og børn som muligt, har vi specielle skole- og institutionsrabatter som du kan læse meget mere om under SKOLER & INSTITUTIONER på vores hjemmeside.
Du kan også ringe på 25 53 30 22 eller skrive til gladsaxe@gomonkey.dk for at høre mere om konceptet, booke dig ind eller noget helt tredje.
Afslutningsvis kunne det være interessant at høre hvad i gør i jeres klasser, for at sikre god trivsel for alle i klassen?