Pædagogik på kanten

Blog

Turboforløb kræver opfølgning

Turboforløb kan som regel fremvise imponerende resultater på den korte bane men afgørende for en positiv langtidseffekt er opfølgningen på hjemskolen. Ny DPU rapport giver flere detaljer.

Publiceret Senest opdateret

Pædagogik på Kanten

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Turboforløb som det igangværende Esbjergakdemi kan som regel opnå imponerende resultater i forhold til faglig læring og personlig trivsel hos de deltagende elever. Følgeforksningen på området viser imidlertid at det er meget afgørende, at hjemkommunen og -skolen følger op, hvis de gode takter skal have en blivende effekt. Det uddybes i ny rapport fra DPU forfattet af Caroline Bjerre-Madsen og undertegnede: I tråd hermed kan man sige, at det er en særdeles positiv udvikling at kommunerne har taget bolden op som i Københavnerakademiet og nu Esbjergakademiet.  

Se link til ny DPU rapport nedenfor. 

Vh. Frans

Ny turborapport fra DPU