Maja Skousbøll

Blog

Ledelsesskyldte coronakonsekvenser

Så tag dog en beslutning! Vores første mundtlige eksamen ligger under to uger væk!

Publiceret Senest opdateret

Maja Skousbøll

Uddannet sociolog, men de ekstra karrieretimer gjorde familielivet utilfredsstillende, så er nu merit- og fjernstuderende med dansk indskoling, dansk udskoling og natur/teknologi. Jeg håber på sigt at kunne anvende min første uddannelse, men det må tiden vise. Jeg er 34 år mor til to piger på fem og syv år og ofte græsenke. Mine indlæg kommer til at handle om studielivet, hvor jeg primært henvender mig til andre (kommende) studerende.

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Ledelsen på læreruddannelsen har endnu ikke taget en beslutning om vores eksamensform. Derfor må vi forbereder os på tre forskellige eksamensscenarier, blandt andet fordi et af eksamenskravene er et performativt element. Hvilket i sig selv virker ganske fornuftigt, for selvfølgelig skal vi kunne analysere en elevtekst, men der er immervæk forskel på, om det skal præsenteres analogt på en tavle eller virtuelt over et delt skrivebord! 

I en eksamenssituation hvor vi i forvejen er nervøse og usikkerhed, bidrager beslutningstagerne med deres ubeslutsomhed til en endnu større arbejdsbyrde med endnu mere usikkerhed for os studerende, fordi ledelsen ser tiden an…

At coronaen har konsekvenser, er vi alle vist alle klar over, men at ledelsen ikke kan træffe en beslutning, kan ikke tilskrives dén virus! 

Vi har modtaget mails med vatne informationer, på nuværende tidspunkt ser det ud til, at vi skal op virtuelt, vi ved ikke om det bliver over Skype, Zoom eller Google Meet. Måske må vi som gruppe sidde ved samme computer, men hvis tingene ændrer sig, kan vi måske komme til eksamen med fremmøde. 

Det er sgu en ommer!