Vores nye liv...
Blog
Vi kan ikke lade dig bestå...
dumpet - vi er dem, de andre ikke vil lege med - dårlige / lave karakterer - vurderinger af mennesket udelukkende på intellektet...
Det er sket... jeg bestod ikke!
Vi kan desværre ikke lade jer bestå...! Jer? Os begge to? Jeg prøvede at bearbejde ordene, det gav ingen mening.
Jeg fik et chok - hvad? Ordene sev langsomt ind, semantikken havde ligesom ingen forbindelse til noget, der på nogen måde svarede til min oplevelse ...
Ingen "krog" at sætte det på, hvorfra der kunne uddrages meningsfuld viden!
Vi vidste godt, det ikke var en præstation til hverken et 10- eller et 12tal, dog havde vi et godt og teoretisk funderet performativt element.
Her vil jeg godt tage min personlige oplevelse ud i en større kontest, der handler om vores uddannelsessystem bl.a. indenfor læreruddannelsen.
Som lærerstuderende lærer vi at ALT skal sættes i relation til allerede eksisterende teoretikere og ofte forældede lærings- og formidlingsteorier. Der er dog masser af god ny forskning og viden om at vi f.eks. ikke lærer bedst ved at sidde på en stol og modtage deduktiv tavleundervisning, men bliver det praktiseret på læreruddannelsen? Nope...
"Walk the talk"
Men først når vi er blevet formet og har hakket en hæl, og klippet en tå, når vi til den største opgave i vores uddannelse, som er Bachelorprojektet. Her kan vi indenfor særligt afgrænsede rammer "udvikle" vort eget undersøgelsesområde...
Som den modne studerende jeg er, har jeg en livserfaring der har lært mig en hel masse fantastiske ting. Det har jo bidraget til mine personlige ressourcer og gjort mig til den dedikerede lærer, jeg allerede føler jeg er.
Jeg ved hvordan jeg kan rumme alle slags børn og voksne. Jeg ser i ordets bogstaveligste forstand det fantastisk unikke og særlige i barnets udstråling. Jeg tror på det bedste i alle, jeg er ikke naiv - ved godt at alle ikke har det samme bevidsthedsniveau!
Jeg kan lære børn og voksne at være tilstede i sig selv.
Jeg kan inspirere til stor livsglæde og accept af det menneske de er.
Jeg kan skabe et læringsrum, der højner bevidstheden om følelsesmæssig såvel som faglig intelligens.
Jeg ved hvordan vi skaber et klassemiljø, der er baseret på høj etik og respekt for individualitet. Jeg har en høj relationskompetence, som er mit fundament for at være et ordentligt menneske i alle samarbejdskonstellationer.
Jeg kan lære børn og voksne at fungere bedre socialt og fagligt via bl.a. mindfulness.
Så til alle jer andre, der ikke har bestået denne spinkle funderede bedømmelse, eller fået en karakter, der på ingen måde omfatter bevidstheden om det særligt multifacetterede menneske netop du er -
DU ER FANTASTISK
DU HAR KVALITETER OG EVNER ANDRE KAN BRUGE TIL NOGET
SKÆRP DIN INTUITION OG EGEN SKELNEEVNE OG VÆR ALTID TRO MOD DIT INDRE, OGSÅ SELVOM DU ER ALENE...