Tysk og fransk i skolen

Blog

Ikke engang uddannelseslederne tør tale om værdien af at kunne tale fremmedsprog

Overskriften er fra et debatindlæg i Information den 12.03.2020 Det er bekymrende, at selv personer centralt placeret i uddannelsessystemet ser sprogkundskaber som et instrument og ikke udviser forståelse for den store kulturelle betydning af at mestre fremmedsprog, skriver professor emeritus Per Øhrgaard i dette debatindlæg

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Den 9. marts 2020 skrev Annette Gregersen således i sin blog:

Tysk og fransk i skolen

Læs dette vigtige debatindlæg fra "Information" lørdag d. 7. marts og del det med så mange som muligt.

https://www.information.dk/debat/2020/03/hundredvis-sproglaerere-gaar-snart-paa-pension-faa-klar-erstatte

Annette har fuldstændig ret. Debatindlægget er væsentligt.

I forlængelse af Annettes opfordring, skal jeg derfor henvise til nedenstående:

Ikke engang uddannelseslederne tør tale om værdien af at kunne tale fremmedsprog

Det er bekymrende, at selv personer centralt placeret i uddannelsessystemet ser sprogkundskaber som et instrument og ikke udviser forståelse for den store kulturelle betydning af at mestre fremmedsprog, skriver professor emeritus Per Øhrgaard i dette debatindlæg

https://www.information.dk/debat/2020/03/engang-uddannelseslederne-toer-tale-vaerdien-tale-fremmedsprog

Del endelig.