Peter Plambøck Jørgensen

Blog

FKJ og Masego giver et eksempel på kreativ teknologiforståelse:

Det kreative og ekspressive skabt gennem musik med udgangspunkt i "computational thinking" og iterative processer.

Offentliggjort Sidst opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

https://vimeo.com/295476253

Peter Plambøck Jørgensen

Jeg er optaget af mange emner, men har nok en rød tråd, som handler om teknologiforståelse og deraf mere specifikt udfordringen med at få det digitale til at give mening i en menneskelig sammenhæng, herunder i skolesammenhæng. Interessen betyder selvfølgelig at jeg er nødt til at forholde mig til emner som pædagogik, didaktik, dannelse og det rumlige i forhold til at få IT ind i en meningsfyldt sammenhæng når det gælder undervisning. På min blog er jeg drevet af et ønske om at vise muligheder i stedet for begrænsninger i forhold til lærergerningen. Jeg har selv været udsat for den traumatiserende implementering af reformen og har indset, at vi som lærere bliver nødt til selv at tage stafetten for at komme videre. Ellers tror jeg ikke der sker noget.