Future Classroom Lab
Blog
Høring om teknologiforståelse
Fredag d. 5. februar kl. 10-14 er der en online høring om teknologiforståelse, - og du kan komme med!
I Future Classroom Lab på Københavns Professionshøjskole glæder vi os til at høre skoler, interesseorganisationer, forskere og andre aktører i og omkring folkeskolen sætte fokus på den nye faglighed.
Børn og unge (og alle os voksne) er en del af et samfund præget af teknologi, - med alle de fordele og ulemper det nu engang medfører. Nogle følger af vores teknologibrug vil vi gerne være fri for, og andre giver nye muligheder, som vi slet ikke kan eller vil undvære.
Vi synes, at det er vigtigt, at de forskellige modeller for hvordan faget skal leve i folkeskolen bliver diskuteret. Skal det være et selvstændigt fag eller en dimension ind i alle fag? Hvilke fordele og ulemper er der ved de forskellige modeller? Derfor er vi rigtig glade for, at mange forskellige aktører i skolen er med på høringen og ser særligt frem til at høre elevernes perspektiv på den nye faglighed.
Om det bliver et nyt fag, en ny dimension i eksisterende fag eller ingen af delene, så er teknologiforståelse en meget vigtig del af skolens dannelsesopgave, og vi vil have fejlet, hvis vi slet ikke inddrager det, som en naturlig del af skolens virke.
Alle kan tilmelde sig høringen, og vi håber, vi bliver mange, der deltager i debatten nu og fremover, så vi kan få mange forskellige synspunkter på den nye faglighed. Du kan tilmelde dig her:
https://www.kp.dk/arrangementer/hoeringskonference-om-teknologiforstaaelse/