Jeanette Kjærgaard Christiansen
Blog
Hurricane "Corona"
Vores 5.-9. klasse er sendt hjem til fjernundervisning inden deres juleferie, og vi prøver at få det bedste ud af situationen, mens der bliver arbejdet på højtryk for at skabe de bedste arbejdsbetingelser og arbejdsvilkår for både elever og ansatte.
I dag var første arbejdsdag i omgang to med fjernundervisning for vores 5.-9. klasse, og jeg skriver mit første blogindlæg til Folkeskolen.dk. Det er derfor en dag med blandede følelser.
Jeg er trist over, at vores trygge, stabile hverdag på skolen bliver flået væk fra os, men jeg er også rolig, optimistisk og fortrøstningsfuld, da vi derved passer på vores elever, forældre, hinanden og vores samfund. Vi har på min arbejdsplads på kort tid skabt så gode rammer og muligheder for vores elever, som det er os muligt. Vi har heldigvis lært af fjernundervisningen i foråret, og jeg oplever, at vi er klædt bedre på til at kunne strukturere undervisningen og kontakten med vores elever.
I “Round 2” har vi fået skabt nogle bedre vilkår for vores sårbare elever, og det er jeg rigtig glad for. Undervisning i overbygnigen er delt op i fire planer; elever der får fjernundervisning, elever der får fjernundervisning, hvor vi har ekstra virtuel kontakt, og de har en ekstra livline, elever der kommer op på skolen for at få fjernundervisning med støtte, og elever der kommer op på skolen en time i løbet af ugen, så vi kan kigge hinanden i øjnene og sikre os, at de er i trivsel.
Jeg er rigtig stolt over, hvor flot vores elever håndterer denne coronakrise, og hvor hurtigt de omstiller sig til fjernundervisning. Jeg tager hatten af for, at mine lærerkolleger på så kort tid kan planlægge en god, lærerig og overskuelig virtuel undervisning til vores elever, og jeg har stor respekt for min ledelse for at styre “skibet” sikkert igennem orkanen “Corona”.
Hvis “Corona” stadigvæk huserer i januar, og vi ikke kan starte almindeligt i skole efter ferien, så er vi klar til kamp!!
Tak for I læste med. Pas rigtig godt på jer selv, jeres elever og hinanden.