Jeanette Kjærgaard Christiansen

Blog

Hurricane "Corona"

Vores 5.-9. klasse er sendt hjem til fjernundervisning inden deres juleferie, og vi prøver at få det bedste ud af situationen, mens der bliver arbejdet på højtryk for at skabe de bedste arbejdsbetingelser og arbejdsvilkår for både elever og ansatte.

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

I dag var første arbejdsdag i omgang to med fjernundervisning for vores 5.-9. klasse, og jeg skriver mit første blogindlæg til Folkeskolen.dk. Det er derfor en dag med blandede følelser. 

Jeg er trist over, at vores trygge, stabile hverdag på skolen bliver flået væk fra os, men jeg er også rolig, optimistisk og fortrøstningsfuld, da vi derved passer på vores elever, forældre, hinanden og vores samfund. Vi har på min arbejdsplads på kort tid skabt så gode rammer og muligheder for vores elever, som det er os muligt. Vi har heldigvis lært af fjernundervisningen i foråret, og jeg oplever, at vi er klædt bedre på til at kunne strukturere undervisningen og kontakten med vores elever.  

I “Round 2” har vi fået skabt nogle bedre vilkår for vores sårbare elever, og det er jeg rigtig glad for. Undervisning i overbygnigen er delt op i fire planer; elever der får fjernundervisning, elever der får fjernundervisning, hvor vi har ekstra virtuel kontakt, og de har en ekstra livline, elever der kommer op på skolen for at få fjernundervisning med støtte, og elever der kommer op på skolen en time i løbet af ugen, så vi kan kigge hinanden i øjnene og sikre os, at de er i trivsel. 

Jeanette Kjærgaard Christiansen

Mit navn er Jeanette Kjærgaard Christiansen. Jeg er 45 år, har tre børn, er gift med Bo, og vi bor i Høng. Jeg arbejder som inklusionspædagog på Høng Skole, hvor jeg primært har mine timer i overbygningen. Mit arbejde går ud på at støtte eleverne i deres faglige, sociale, emotionelle udvikling. Min drivkraft er helt klart kontakten med de unge. Jeg føler mig privilegeret over, at jeg får lov til at følge dem i deres ups and downs, og at jeg har mulighed for at støtte, hjælpe og give dem redskaber til at komme videre i livet. Jeg har det bedste job i verden!

Jeg er rigtig stolt over, hvor flot vores elever håndterer denne coronakrise, og hvor hurtigt de omstiller sig til fjernundervisning. Jeg tager hatten af for, at mine lærerkolleger på så kort tid kan planlægge en god, lærerig og overskuelig virtuel undervisning til vores elever, og jeg har stor respekt for min ledelse for at styre “skibet” sikkert igennem orkanen “Corona”. 

Hvis “Corona” stadigvæk huserer i januar, og vi ikke kan starte almindeligt i skole efter ferien, så er vi klar til kamp!! 

Tak for I læste med. Pas rigtig godt på jer selv, jeres elever og hinanden.