Blog
Så skal vi snart tilbage til skolen...
Helt formel, så er der jo egentlig ikke tale om “skole”. Skolen starter ja.... men hvordan bliver det? En ting er sikkert, det bliver en meget anderledes skole.
Der kan ikke blive meget almindelig skole, det vil unægtelig blive meget pasning i starten.
Det bliver spændende, når vi kommer længere hen, om det så kommer til at ligne en almindelig skoledag. Så det er pt. svært at sige præcist, hvordan alt kommer til at forløbe.
Jagten på nye, attraktive, underholdende, lærerige og spændende udendørs aktiviteter, er i den grad gået ind på de socialemedier og læringsplatforme. Jeg bliver helt forpustet, bare ved tanken om at der skal produceres, klippes, undersøges og formidles.
Og hvad så?? ....kan jeg overhovedet få det brugt?
Jeg ved endnu ikke hvor mange elever jeg skal have, hvor meget plads vi har, hvor lange er lektionerne, kan vi overholde håndhygiejnen, hvordan bliver vejret og ikke mindst - er eleverne trygge ved at være tilbage i skolen?
Jeg glæder mig til at komme tilbage i skolen, og for en gangs skyld, så vil jeg komme helt/delvis “uforberedt” på det faglige plan. Jeg tror simpelhen ikke jeg vil få det brugt. Eleverne må jo heller ikke bruge de samme materialer, som jeg har fotokopieret, klippet ud og lamineret - for så har vi jo gang i en smittespredning ?!?!
Jeg vil møde op i skolen, møde eleverne lige der hvor de er, snakke og være sammen med dem, samtidig med at vi er på afstand - det bliver en speciel oplevelse.
Mine børnehaveklassebørn fylder rigtig meget i mine tanker, jeg ved de har fået mange gode oplevelser i “hjemmeskolen” - men nu skal vi altså lige “finde hinanden” efter 4 uger “langt” væk fra hinanden.
Der er naturligvis stadigvæk meget snak om Corona, hvilket ikke blev mindre da det blev offentliggjort, at de små søde elever skulle starte i skole igen - hvordan har eleverne det med det?? Til en start tror ikke, at naturbingo, ugleløb, presse blomster, bål aktiviteter osv. osv. har en stor betydning for dem! Nærmere “Hvor er mine kammerater” - “Hvordan forholder jeg mig” - “Er der noget genkendeligt” ...... så må undervisningen altså komme senere. Mine elever kommer med 25 forskellige baggrunde og opfattelser af, hvad skal der ske når “jeg” kommer i skole.