Blog
Læs om L1T3R4CY
To gange årligt udgiver Nationalt Videncenter for Læsning tidsskriftet "Viden om Literacy". Nyeste nummer er netop udkommet. Temaet er denne gang: L1T3R4CY - literacy og numeracy i børnehave og indskoling, og alle artikler kan downloades gratis fra centerets hjemmeside www.videnomlaesning.dk.
Dette nummer af centerets tidsskrift har temaet: L1T3R4CY - literacy og numeracy i børnehave og indskoling.
Tidsskriftet rummer dels artikler skrevet af deltagere og projektkonsulenter i projektet Tidlig literacy - tidlig numeracy, et 3-årigt projekt, der skal udvikle literacy- og numeracypædagogikken i indskolingen i Frederiksberg Kommunes skoler, dels artikler, der omhandler tidlig literacy og tidlig numeracy i andre sammenhænge.
Omdrejningspunktet for artiklerne er literacypædagogik. En pædagogik, som handler om at skabe matematisk og sproglig opmærksomhed, der er lige så relevant i skolen, som den er i dagtilbuddet og som, i dette tidsskrifts tilfælde, i særlig grad er møntet på børn i børnehave og indskoling.
Om Viden om literacy
Viden om literacy er centrets fagtidsskrift, som udkommer to gange om året og kan downloades gratis fra centerets hjemmeside
Tidsskriftet redigeres af Henriette Romme Lund, faglig konsulent i Nationalt Videncenter for Læsning, og Anders Skriver Jensen, der, ud over at være redaktør, er ph.d. og lektor på Professionshøjskolen UCC. I hvert nummer dykkes der ned i et fagligt tema – og denne gang er temaet altså L1T3R4CY - literacy og numeracy i børnehave og indskoling.