BLOG

Empty article - Subtitle

"Det er lidt som om man fortæller sangen med bevægelserne"

Et UVM-støttet forsøg med mere sang og bevægelse i skoledagen er nu afsluttet på fire skoler i Herning-Ikast området. Evalueringsrapport og film er netop indsendt til ministeriet og til EVA. Men alle der er interesserede må meget gerne kigge med. Der er gode ord om nye erfaringer - ikke mindst fra eleverne selv.

Offentliggjort Sidst opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

"Når alle bare synger så flot de kan, så lyder Anemonesagen altså helt vildt godt" siger Jacob fra Vorgod Barde Skole. Han er en af ca. 250 skoleelever på 0.-2. klassetrin, som i foråret har haft sang og bevægelse på skemaet på en ny måde.

En bevilling fra UVM's forsøgspulje. To kommuner, Fire folkeskoler, otte uger med sang og bevægelse på skemaet. Bag initiativet stod Den Jyske Sangskole i Herning, og hensigten var at undersøge forskellige modeller for, hvordan netop og sang og bevægelse kan blive en del af den nye, længere skoledag.

http://www.youtube.com/watch?v=F9dVbl0bFFY&feature=youtu.be

De fire folkeskoler der deltog i forsøget er Vorgod-Barde Skole fra Ringkøbing-Skjern Kommune, Vildbjerg Skole fra Herning Kommune, Ikast Vestre Skole og Isenvad Skole fra Ikast-Brande kommune.

"Vi meget glade for det positive samarbejde med alle fire folkeskoler, både i opstartsfasen og i selve undervisningen, hvor konsulenterne fra sangskolen har stået side om side med skolernes egne musiklærere – disse erfaringer lover godt for tankerne om den åbne skole" siger Heidi Kudahl, projektleder og konsulent.

Evalueringsrapporten, som er indsendt til EVA, kan hentes HER