Dagbog fra lærerlivet i en coronatid
Blog
Dagbog fra coronaskolen dag 14
Gæk gæk gæk/ Mine elever er blevet væk/ De er alle blevet hjemme/ Vi må bare ikke glemme/ At logge ind og sige hej på chatten/ Så vi ikke bliver bange om natten/ Om vi først kan ses til Maj/ Så bliver det godt at sige hej
Jeg har fået gækkebreve fra mine elever og det er så hyggeligt. Det har inspireret mig til mit eget lille gækkevers, som du kan se øverst.
Jeg havde desuden en rigtig god oplevelse med at simulere alm. klasseundervisning online i dag. Eleverne havde fået en novelle for, som de skulle analysere i grupper - online selvfølgelig - og de havde alle sammen arbejdet så godt med den.
I dag gennemgik vi den så i vodeochat. Det gik over al forventning, men jeg måtte hele tiden spørge, om alle var med og opfordre til, at de sagde til, hvis der var noget de ikke forstod, for jeg kunne jo ikke se, om de alle sammen så ud til at være med, som jeg plejer at kunne inde i klasseværelset.
Så meget af undervisningen er dybt afhængig af vores relationer, afvejning af hvor eleverne er, justering undervejs i timen og elevernes spørgsmål. Det nævner nødundervisningen ikke megen plads til.