
BLOG
Empty article - Subtitle
I skole igen
Så fik vi startet på matematikken igen efter sommerferien.
Så fik vi startet på matematikken igen efter sommerferien. 26 børn i 3.B. var meget parate til at komme i gang med arbejdet igen.
Lynhurtigt begyndte de at spørge efter nogle af de faste aktiviteter, som vi havde i anden klasse - Abacuskufferten, undersøgelserne mm.
Jeg har valgt ikke at give eleverne lektier fra dag til dag, men udelukkende bruge undersøgelserne som en fast ugentlig lektie. Undersøgelserne hænger nøje sammen med ugens arbejde, så eleverne er blevet sporet ind på opgaven og tankegangen i ugens løb.
Opgaven er som oftest meget åben, og som regel handler det om, at børnene skal ud og opdage noget matematik i deres dagligdag. De skal enten skrive eller tegne noget, og hvis de har lyst, må de også gerne indsætte et foto som dokumentation.
Jeg oplever, at eleverne er glade for den type opgave, og hjemme i familierne er det let at overskue, hvad der skal laves i den pågældende uge i matematik.