BLOG

Empty article - Subtitle

Vi skal mere ind over indretningen af klasselokalet!

Hvem er det der indkøber de kedelige almindelige stole til samtlige elever, som kun indbyder til røv til bænk undervisning? Og hvem er det der bliver ved med at sætte et kateder ind i klasselokalet, til trods for det bliver brugt minimalt og fylder enormt? Og hvem er det egentlig der bestemmer over indretningen af klasselokalerne?

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Vi kender det alle sammen, det er mandag efter sommerferien, og et nyt skoleår starter. Vi skal starte op med vores vante klasse, som nu er blevet til 7A. Den nye tid i udskolingen betyder også nyt klasselokale. Vi har måske lige været nede inden ferien og inspiceret lokalet , måske hængt et par plakater op, men ellers ikke skænket det nye lokale en tanke.

Vi ved nemlig, at når vi møder op efter ferien, er det fyldt op med 28 borde, 28 stole og et kateder.

Men hvor  glemte vi vores viden om, at ikke alle elever lærer bedst på samme måde?  Og hvor blev vores viden glemt om, at flest elever lærer mest, hvis rummet er indrettet med forskellige, adskilte stationer med plads til både snak og ro?

Jeg vil på denne blog give ideer og inspiration til hvordan, vi kan arbejde med indretningen af klasselokalet. I er meget velkomne til at stille spørgsmål til indretning af jeres egne lokaler.