Læring i det 21. århundrede

Læring i det 21. århundrede

Blog

Guide til den erfarne online elev

Hvad skal der til at være en god online elev? Hvad skal vi hjælpe eleverne med at skabe af rammer? Her er mit forslag.

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Det er ret få ting, der skal til at løfte kvaliteten af en online undervisning.

Her er mit forslag.

Læring i det 21. århundrede

Jeg har været lærer i 13 år og er på Øster Farimagsgades skole i København. Jeg brænder for at udvikle undervisningen. Jeg vender den gerne på hovedet og afprøver nye ideer. Jeg har især fokus på det inkluderende klasserum, elevcentrerede aktiviteter og projekter, hvor innovation og kreativitet er i spil. Desuden arbejder jeg også en del med digital produktion og leg og bruger fx gerne green screen og programmering i undervisningen. Jeg er frivillig rollemodel for foreningen DigiPippi og sidder i bestyrelsen. Bloggen kommer til at være eksempler fra min dagligdag og tanker om undervisning og læring i det 21. århundrede.

Det smarte er, at det er fuldstændig det samme, der gør sig gældende for et godt møde eller en god online workshop, så jeg har også lavet en til de voksne.

Du kan hjælpe eleverne i gang med mine syv punkter, og du kan selv gennemgå dit eget set up for om du også har styr på det, så eleverne får endnu mere ud af det.

Lige til at printe ud og hænge op -eller lægge ud på det virtuelle mødested.

Powered by Labrador CMS