BLOG
Empty article - Subtitle
En frit tilgængelig onlinepublikation til lærerstuderende og lærere
Projektet ”Tidligere sprogstart – Ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed” er afsluttet, og projektets afsluttende publikation ligger nu på projektets hjemmeside.
Projektet ”Tidligere sprogstart – Ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed” er nu afsluttet. Takket været en generøs bevilling fra A. P. Møller og Hustru Chastine Mc-Kinney Møllers Fond til almene Formaal var et grundprincip i projektet at alt materiale, der udvikles, skulle være frit tilgængeligt til gavn for alle sproglærere og lærerstuderende.
Alt materiale ligger nu på projektets hjemmeside https://tidligeresprogstart.ku.dk, og her finder du også projektets afsluttende publikation på https://tidligeresprogstart.ku.dk/publikationer/ (se også nedenfor).
Publikationen henvender sig til lærerstuderende, lærere og alle andre, der interesserer sig for sprogundervisning i den tidlige sprogstart og flersprogethedsdidaktik. Den tager udgangspunkt i centrale praksisanbefalinger, og publikationens forfattere forsøger at besvare bl.a. følgende spørgsmål:
- Hvordan kan vi arbejde systematisk med ordforrådstilegnelse/chunks?
- Hvordan kan vi bruge målsproget i begynderdidaktikken så meget som muligt?
- Hvordan kan vi skabe meningsfulde sprogbrugssituationer i begynderdidaktikken?
- Hvordan kan der bygges bro mellem de sprog, der undervises i på skolerne?
- Hvordan kan elevernes modersmål inddrages i den tidlige sprogstart?
- Hvordan kan vi arbejde med digitale læremidler?
Vi håber, at bogens kapitler vil være til glæde for læserne og give anledning til produktive sprogpædagogiske diskussioner og tiltag!