BLOG

Empty article - Subtitle

'Tak for gaven – den skal ikke byttes!'

Færdigudviklede undervisningsmaterialer til begynderundervisningen i engelsk, fransk og tysk

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

'Tak for gaven – den skal ikke byttes!'

Sådan skrev en af de godt 300 deltagende lærere på de netop afholdte regionale temadage 'Tidligere Sprogstart – Ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed', hvor undervisningsmaterialer – årsplan og fem undervisningsforløb med tilhørende materialer - til hhv. engelsk i 1. klasse og til fransk og tysk i 5. klasse blev præsenteret. 92% af lærerne vurderede, at de i meget høj eller i høj grad havde fået lyst til at anvende den viden / de materialer, de var blevet præsenteret for på temdagen i deres undervisning – og 86% angav, at deres umiddelbare indtryk af de udviklede undervisningsmaterialer var virkelig god eller meget god. Et udpluk af karakteristiske udsagn for lærerne:

'Gennemarbejdet, forskningsbaseret, afprøvet i klasser, interessant lay-out. Glæder mig til at gå i gang'

'Materialet er let at gå til. Det er overskueligt og relevant for eleverne at arbejde med'

'Tydelig  faglig progression mellem undervisningsforløbene'

'Flersprogethed integreres rent konkret'

'Det er et undervisningsmateriale og en årsplan, der er bygget på solide didaktiske teorier, som er udvalgt af forskere og testet i samarbejde med lærere'

Deltagerne på temadagen udtrykte også glæde over muligheden for at danne faglige netværk med kollegaer fra andre skoler, og gjorde sig endvidere konkrete tanker om, hvordan de ville dele deres nye viden med kollegaer på egen skole.

Klik selv ind på materialet, som er frit tilgængeligt på https://tidligeresprogstart.ku.dk/ - præsenter og diskuter det på jeres næste fagudvalgsmøde.