BLOG

Empty article - Subtitle

Ledelsen lytter

Men har de reelt mulighed for at rette skuden op i tide?

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

I går modtog vi en meddelelse fra ledelsen om, at udmøntningen af samarbejdsgrundlaget på vores skole er blevet ændret, fordi der i den første udmøntning viste sig uhensigtsmæssigheder, som ikke kunne forudses.

Det betyder, at vi nu kan flexe på 3 ugedage istedet for to. Det kommer til at medføre væsentlig større fleksibilitet, så fx jeg kan møde lidt før hver dag og være ordentligt klædt på, inden de første lektioner begynder kl. 8.00 - jeg har også mulighed for at undgå myldretidstrafik nogle morgener - og to dage om ugen kan jeg også undgå den på hjemvejen, hvis jeg ikke har møder. Det betyder også, at jeg ikke længere er nødt til at stæse ud af døren efter sidste undervisningslektion, men kan afslutte med diverse beskeder til forældre og opfølgning på ugeplanen. Det betyder også, at jeg kan vælge at blive et par timer ekstra, hvis energien er til det en dag, fordi jeg nu kan gå tidligere om torsdagen. Men om det bliver så stor en fordel for alle, kommer helt an på skemaerne, for hvis man har mange lektioner på netop disse 3 dage, hjælper det ikke.

Så mangler vi bare arbejdsbeskrivelser, netforbindelse i det lille arbejdsværelse, at lokaleskemaerne ikke kolliderer og mere forberedelsestid hos os og fra højere magter: en genopretning af tilliden til lærerne, en månedløn retur, efteruddannelse - og en undskyldning fra KL og regeringen.

Dagens ja-hat-bemærkning: Jeg nød at kunne benytte mig af den nye flex-mulighed, da jeg lige skulle afrunde noget forberedelse.