Læs mere fra bloggen: Engelsk-bloggen
Blog
Gratis webinar om feedback med Charlotte Dunn
I oplægget vil Charlotte fortælle, hvordan man nemt omsætter faglige mål til evalueringen, som kan bruges som udgangspunkt for feedback.
I forrige uge holdt Uppsala Universitet konferencen "SKOLU-2023 – en konference om feedback i sprogundervisningen" med deltagelse af samtlige nordiske lande, der alle er enige om at bruge det samme teoretiske grundlag, når der tales om feedback.
To medlemmer af Engelsk fagudvalg, Charlotte Dunn og Mads M.P. Laursen, deltog i som oplægsholdere på konferencen, som klarlagde, at feedback er meget mere kompliceret, end man hidtil har troet, og at lærerfeedback desværre tit er med til at forstærke social ulighed.
En anden spændende nyhed på konferencen var, at det ved peer-feedback er den elev, som giver feedback, der lærer mest, og ikke den ”svage” elev, der modtager feedback.
Jeg var ikke selv med på konferencen, men jeg vil være med, når Charlotte holder et 45-minutters webinar onsdag den 29. november.
https://sproglaererforeningen.dk/arrangementer
Webinar Feedback
Onsdag den 29/11
Kl. 14.15 - 15.00
På den fælles nordiske konference om feedback i sprogundervisningen holdt Charlotte Dunn et kort oplæg om evaluering.
Dette oplæg vil hun gerne dele med jer.
I oplægget vil Charlotte fortælle, hvordan man nemt omsætter faglige mål til evalueringen, som kan bruges som udgangspunkt for feedback.
Feedback kan både være skriftlig og mundtlig. Det kan være fra lærer til elev, men også fra elev til elev.
Evalueringsstrukturen kan bruges i alle fag, på alle niveauer og uafhængigt af fagligt emne.
Klik her for at deltage i mødet
Jeg håber, at vi
kan mødes virtuelt.
Hilsen
Frank Lacey, formand for Engelsk fagudvalg, Sproglærerforeningen for engelsk, tysk og fransk
PS: Hvis du ikke allerede er medlem af Sproglærerforeningen, vil jeg opfordre dig til at melde dig ind.
Sprog i Danmark er under pres og har behov for dig, så vær med til at kæmpe for sprog!