Specialpædagogik i praksis

Specialpædagogik i praksis

Blog

Husk forældrene er pressede lige nu med hjemmegående børn

https://www.dr.dk/nyheder/indland/frygter-boern-med-adhd-og-autisme-taeppet-er-revet-vaek-under-dem

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Vi har stort set sltid en fast struktur med gentagelser i de specialklasser jeg har. Vi kalder det stilladsering.Det kan være visuelle støttesystmer som piktogrammer og smiley for humør og belønningsystemer. Når den struktur forsvinder fx når der er vikar forøges konfliktniveauet ofte. Så det er klart der er pressede forældre som skal til at skabe en ny struktur de timer børnene normslt er i skole.

Specialpædagogik i praksis

Jeg har stort set hele mit lærerliv arbejdet med specialpædagogik, både med unge og børn i folkeskolen. Sideløbende har jeg taget en kandidatgrad i almen pædagogik, og senest en PD i pædagogisk psykologi. Jeg brænder for specialpædagogikken og holder ind imellem foredrag om emnet. Er censor ved læreruddannelsen og diakonhøjskolen med det almene pædagogiske område bachelorprojekt, lærerens grundfaglighed og almene pædagogiske fag. Jeg er endvidere boganmelder på folkeskolen.dk indenfor emnerne trivsel og specialpædagogik. Jeg vil i denne blog skrive om, hvordan man kan gribe dagligdagen an med undervisning og pædagogik i en specialklasse.

Så bombarder nu ikke forældrene med lektier de skal løse, men tilpas det til situationen. 

 #adhd #foredrag #aarhus #lowarousal #specialpædagogik

Powered by Labrador CMS