Specialpædagogik i praksis

Specialpædagogik i praksis

Blog

Korte dage hitter

Må indrømme overfor mig selv at det med korte dage er et hit for elever i specialklasserne.

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Det er ikke fordi det kommer helt bag på mig, at lange skoledage til 1525 sommetider er i overkanten hvis man går i specialklasse. Så vi går i skole her til 1305 under covid19, og har nogen elever der ikke er trætte når de kommer hjem, mere oplagte næste dag, kommer i færre konflikter og lærer mindst lige så meget som tidligere. De trives og det gør jeg som personale også, da jeg ikke skal udrede konflikter i så høj grad, og har plads til højere faglighed.

Specialpædagogik i praksis

Jeg har stort set hele mit lærerliv arbejdet med specialpædagogik, både med unge og børn i folkeskolen. Sideløbende har jeg taget en kandidatgrad i almen pædagogik, og senest en PD i pædagogisk psykologi. Jeg brænder for specialpædagogikken og holder ind imellem foredrag om emnet. Er censor ved læreruddannelsen og diakonhøjskolen med det almene pædagogiske område bachelorprojekt, lærerens grundfaglighed og almene pædagogiske fag. Jeg er endvidere boganmelder på folkeskolen.dk indenfor emnerne trivsel og specialpædagogik. Jeg vil i denne blog skrive om, hvordan man kan gribe dagligdagen an med undervisning og pædagogik i en specialklasse.

Powered by Labrador CMS