Specialpædagogik i praksis

Blog

Hjernemyter og læringsmæssig praksis

Anmeldelse følger om en spændende bog.

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Spændende læsning om hvordan hjernemyter faktisk kan gå hen og påvirke en hel læringsindustri. For øvrigt ifølge forfatteren uden at være veldokumenteret i forskningen. Så de hurtige snuptagsløsninger findes ikke når man vil oversætte neuropsykologi til pædagogisk praksis. 

Specialpædagogik i praksis

Jeg har stort set hele mit lærerliv arbejdet med specialpædagogik, både med unge og børn i folkeskolen. Sideløbende har jeg taget en kandidatgrad i almen pædagogik, og senest en PD i pædagogisk psykologi. Jeg brænder for specialpædagogikken og holder ind imellem foredrag om emnet. Er censor ved læreruddannelsen og diakonhøjskolen med det almene pædagogiske område bachelorprojekt, lærerens grundfaglighed og almene pædagogiske fag. Jeg er endvidere boganmelder på folkeskolen.dk indenfor emnerne trivsel og specialpædagogik. Jeg vil i denne blog skrive om, hvordan man kan gribe dagligdagen an med undervisning og pædagogik i en specialklasse.

Anmeldelse følger snarest

#læringsstile #neuropsykologi #neuropædagogik