Specialpædagogik i praksis

Blog

Rom blev ikke bygget på een dag

Husk, at når vi skal til at føre til eksamen i langt højere grad, så skal vi tage tilløb. Vi skal arbejde med det over en årrække. Gerne fra 7 klasse.

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

I går holdt jeg oplæg for mine kollegaer om prøver på særlige vilkår. Det er en stor mundfuld at skulle føre specialklasseelever til eksamen, når jeg ikke har været vant til det. Så os som peronale skal på øvebane med noget vi ikke har gjort før. Jeg har i hvert fald ikke. Og eleverne skal i langt højere grad til at øve sig i eksamensopgaver og teknik. Vi skal stilladsere og skabe rammen for dem. Men vi skal også huske, at Rom ikke blev bygget på en dag. 

Specialpædagogik i praksis

Jeg har stort set hele mit lærerliv arbejdet med specialpædagogik, både med unge og børn i folkeskolen. Sideløbende har jeg taget en kandidatgrad i almen pædagogik, og senest en PD i pædagogisk psykologi. Jeg brænder for specialpædagogikken og holder ind imellem foredrag om emnet. Er censor ved læreruddannelsen og diakonhøjskolen med det almene pædagogiske område bachelorprojekt, lærerens grundfaglighed og almene pædagogiske fag. Jeg er endvidere boganmelder på folkeskolen.dk indenfor emnerne trivsel og specialpædagogik. Jeg vil i denne blog skrive om, hvordan man kan gribe dagligdagen an med undervisning og pædagogik i en specialklasse.

Foto:  igaass på reeshot

Powered by Labrador CMS