Fransklærerforeningen

Blog

Behovsanalyse i fransk i NCFF-regi.

Har du brug for efter-videreuddannelse i franskfaget, men løber panden mod en mur, når du søger, så besvar dette survey...

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Kvalitetsudvikling i franskundervisningen – en behovsanalyse

Til alle franskundervisere i grundskolen, på ungdomsuddannelserne og de videregående uddannelser Det Nationale Center for Fremmedsprog (NCFF) har som et af sine formål at kvalitetsudvikle undervisning og uddannelse i fremmedsprog i Danmark. 

For at kunne videreudvikle franskundervisningen er der brug for viden om, hvilke behov og udfordringer underviserne selv ser som de vigtigste. Derfor har Det Nationale Center for Fremmedsprog (NCFF) iværksat en spørgeskemaundersøgelse, som det er håbet, at så mange fransklærere som muligt vil bidrage til. 

Franskbloggen

På Franskbloggen blogger på skift medlemmer af Fransk Fagudvalg i Sproglærerforeningen og folkeskolefraktionen af Fransklærerforeningen.

Der er sendt mail med link til undersøgelsen ud til alle uddannelsesinstitutioner men skulle du som franskunderviser af en eller grund ikke have modtaget en sådan mail, er der også mulighed for at deltage ved at klikke på følgende link: https://www.survey-xact.dk/LinkCollector?key=VYMCP111JJ16

Spørgeskemaet indeholder i alt syv sektioner med mellem tre og seks spørgsmål. Det vil tage mellem 10 og 15 minutter at besvare spørgeskemaet. Alle besvarelser behandles anonymt.

  

Når undersøgelsens resultater foreligger, vil vi offentliggøre en kort oversigt på NCFFs hjemmeside.

Deadline for besvarelsen er den 16. juni 2019.

På forhånd tak for hjælpen,

Lisbeth Verstraete-Hansen, Lektor, Ph.d.

Københavns Universitet