Specialpædagogik i praksis

Specialpædagogik i praksis

Blog

Mindfulness

Kan vi hjælpe børn med downs syndrom og deres forældre til en bedre familietid ved hjælp af mindfulness?

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Veloverstået foredrag om mindfulness på Brogården i Strib for downs foreningen. Hvordan kan vi hjælpe børn og unge med at få en velfungerende dag efter skole. Mange er brændt ud efter en lang dag med indtryk i skolen, og der kommer mange konflikter derhjemme. Men via en low arousal tilgang og at øve mindfulness både som forældre og børn, kan vi måske sikre en bedre dag i familien uden for mange konflikter. hashtag#mindfulness hashtag#konfliktmanagement hashtag#stress hashtag#foredrag hashtag#low arousal

Specialpædagogik i praksis

Jeg har stort set hele mit lærerliv arbejdet med specialpædagogik, både med unge og børn i folkeskolen. Sideløbende har jeg taget en kandidatgrad i almen pædagogik, og senest en PD i pædagogisk psykologi. Jeg brænder for specialpædagogikken og holder ind imellem foredrag om emnet. Er censor ved læreruddannelsen og diakonhøjskolen med det almene pædagogiske område bachelorprojekt, lærerens grundfaglighed og almene pædagogiske fag. Jeg er endvidere boganmelder på folkeskolen.dk indenfor emnerne trivsel og specialpædagogik. Jeg vil i denne blog skrive om, hvordan man kan gribe dagligdagen an med undervisning og pædagogik i en specialklasse.

Powered by Labrador CMS