Marshall
Blog
Glæden ved digitale læremidler
Ironi kan forekomme i overskriften. Jeg besluttede mig for at skrive dette indlæg, fredag morgen klokken 08.17. Engelsk i 8. klasse starter 08.15.
Fredag morgen klokken 08.15
Jeg kan ikke logge ind i engelsk.gyldendal.dk. Eleverne kan heller ikke.
Facebook virker, eleverne er glade. Netflix virker også, men det må jeg jo ikke bruge i undervisningen, så det holder jeg mig fra.
Så kan jeg åbne engelsk.gyldendal.dk, men ikke logge ind. Elever kan ikke komme ind andre steder end facebook.
Jeg giver lidt op. Resignerer og giver lidt op mentalt.
Det sner udenfor. Lov 409 virker, men ikke den digitale portal. Måske virker Forligsinstitutionen. Eleverne i 8. klasse opleves som på Valium. Der er meget roligt. Er facebook ligesom Valium?
Hvilken parallelsituation kan man sammenligne et online nedbrud med?
For 10 år siden skulle alle elever have glemt deres bøger og kopimaskinen skulle være i stykker, for at man var lige så hjælpeløs.
Grammatip virker. Eskild optræder på listen over elever som F E, endda to gange, Grammatip virker åbenbart kun delvist.
Det er godt , det er fredag.