Stine Clasen
Blog
Forandring fryder, men kommer sjældent af sig selv.
Lærere ved godt, hvad der skaber unødig støj i et klasseværelse. Med enkle redskaber og justeringer af de eksisterende rammer kan læringsrummet i sin helhed forbedres markant til glæde for både elever og lærere.
Otte Sekunder.
Det er den ideelle tid, det burde tage at afkode et lokale i forhold til de funktioner, rummet inviterer til. For et rum opleves altid intuitivt. Nogle rum signalerer tryghed, orden og balance, andre gør det modsatte. Det har stor betydning for overblikket og motivationen til at gå ind i rummet, at man tydeligt både fornemmer og kan se, hvor hvilke funktioner tænkes udført.
PPR konsulenter besøger hvert år Aarhus Kommunes specialklasser med henblik på at give sparring på indretning af læringsrum, så de ud fra lokale vilkår udnyttes bedst muligt i henseende til at understøtte den ønskede pædagogiske hensigt.
Læs Morten Krogsholms artikel Forandring fryder, men kommer sjældent af sig selv i ÅLF’s medlemsblad Mandat her:
http://www.aalf.dk/media/13075800/mandat-7-forandring-fryder-men-kommer-sjaeldent-af-sig-selv.pdf