Søren Peter Dalby Andersen

Blog

Hvad skal Norge lære om innovation og kreativitet fra Danmarks grundskole?

Naturfagkonferansen 2017 har inviteret mig til Oslo. Her skal jeg med udgangspunkt i KlimaZirkus Building Workshop holde et oplæg om innovation og kreativitet i den danske grundskole.

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Det danske samfund står overfor en fremtid, hvor ny teknologi, klimaudfordringer og komplekse problemstillinger bliver toneangivende. I forbindelse med denne udvikling har Danmark potentialet til at blive et af verdens vækstcentre, men dette vil kun ske, hvis rammevilkårene for teknologiudvikling og bæredygtighedsdagsordenen styrkes.

Søren Peter Dalby Andersen

Denne udfordring er omdrejningspunktet i KlimaZirkus Building Workshop. Vi vil vække de unges forundring og nysgerrighed, så de tør kaste sig ud i innovative, bæredygtige løsningsforslag på fremtidens mange klimaudfordringer.

Jeg vil gerne give Norge et nuanceret billede af vores innovative grundskole.

Brug blogindlæggets kommentarfelt til at komme med dit bud på relevante pointer, som jeg skal tage med til de norske undervisere! Så vil jeg implementere dine guldkorn i mit oplæg.

Konferencen afvikles af Nasjonalt senter for naturfag i opplæringa og har emnet "kreativ og udforskende naturfag".